Ik heb een cluppie opgericht…

Haar eerste boxer had een licht getint tijgervelletje en een donkere snoet. Elke boxer die daarna kwam had steeds meer wit in het gezicht en op het lijf. En kijk nu naar mij, Hannes. Van de vijf boxers op een rij die bij mijn baasje hebben gewoond, ben ik toch de knapste. Ik draag drie witte sokjes en een witte kniekous. Een bijna symmetrische tekening heb ik op mijn toet met veel wit. Uiteraard heb ik een wit puntje op mijn staart, een geweldig tijgervelletje en als klap op de vuurpijl draag ik een witte sjaal om mijn nek. Hoe gedistingeerd is dat. Ik ben echt de knapste boxer in het westelijk halfrond, maar waarom hoor ik dat vrouwmens toch zachtjes zingen… “ik heb een kluppie opgericht voor boxers met een lelijk gezicht, je bent erbij, je bent erbij….”

Ik zit voor het baasje. Mijn kinnebakkes rust op haar knie. Mijn ogen zijn half dicht gevallen want ze kriebelt achter mijn oren met haar vingers. Doordat ik mij volledig ontspan, past mijn tong niet meer in mijn centenbak. Bijna twee centimeter roze vlees hangt uitgedroogd over mijn onderlip. Mijn bovenlip is naar binnen gevouwen zodat mijn hoektanden zichtbaar zijn geworden. Dat is toch niet lelijk? Dat is gewoon een relaxstand bij menig boxertje.

Terwijl het baasje doorgaat met kriebelen en mijn tong steeds meer gaat hangen, blijft ze zachtjes zingen in mijn oor…. “je bent erbij, je bent erbij” Heeft mijn baasje wel eens naar zichzelf gekeken? Alsof zij moeders mooiste is.

Ach, ik ga mij ook niet druk maken, ik zie mijzelf toch bijna nooit. Laat ik maar luisteren naar mijn nieuwe koosnaampjes. Hannes is natuurlijk een mooie Friese naam, maar na een kleine drie weken heb ik toch ook heel wat andere variaties voorbij horen komen. Springveer, bijvoorbeeld of dondersteen, Mafkees komt ook regelmatig voorbij evenals het woordje NEE, maar of dat nu een koosnaampje is, betwijfel ik. “Het is een vogel, een vliegtuig, nee het is SuperHannes” die hoor ik vaak als ik al vliegend door de kamer hups en met vier poten los kom van de grond. Ja, SuperHannes is toch wel een geweldige koosnaam.

Bij de laatste ronde van de avond loopt ook de grote baas mee. Ik loop graag voorop, laat de rest maar volgen. Baasje en baas praten over mij, dat kan ik horen. Hoe mooi ik ben, zo slank en zo hoog op de poten. Mijn staartje gaat steeds hoger staan. Mijn strakke billen komen nog beter in beeld. Ik hoor mijn baasje weer zachtjes zingen. “Ik heb een cluppie opgericht voor boxers met een blote billen gezicht, je bent erbij, je bent erbij”. Waarbij mijn grote baas mompelt; “Wat is dat nou voor een bijzondere tekening onder zijn staart? Het lijkt wel een konijntje in de koplampen of een reetje met een witte pluizen staart. Het zijn gewoon twee bruine billen met een witte streep in het midden, die in het donker licht geeft.”

Terwijl mijn baasje blijft zingen “een boxer met een blote billen gezicht” roept mijn grote baas in ene uit, terwijl hij naar mijn kontje staart; “Onze nieuwe hond heeft gewoon een permanent maandverbandje op zijn gat zitten!”

Tja, wat kan je daar nog op zeggen?

Vergelijkbare berichten

  • Blokkades

    Hartje Bollenstreek woon ik. En dat is te merken. De geur van hyacinten en narcissen dringt in alle kieren en gaten van het huis. Als ik een windje laat, merken ze het niet eens meer, zo sterk is de geur. Met de bloemen volop in bloei is het ook tijd voor de Corsoweek. De borden…

  • Bedrijfskleding

    “Ach Hannes, dit kan zo niet langer. Je bent al drie kwart jaar onderdeel van ons verzorgingshuis maar je hebt nog steeds geen bedrijfskleding gekregen. Schandalig. Hoe moeten we nu zien dat jij onze hulphond bent, tussen al die honden van bezoekers en vrijwilligers? Een naambordje opspelden is ook zo wat op je blote velletje.”…

  • Het is vrijdag

    Het is vrijdag 5 december. Zoals gewoonlijk bewaak ik dan de financiële administratie en staat mijn mand naast Big Boss Bertje in het kantoor. Mijn baasje roept altijd zeer ongepast “Dit is je vrijdagvriendje Hannes!” Want op de andere dagen in de week lig ik op een andere etage. Big Boss Bertje, mijn baasje en…

  • Thuis

    3 maanden geleden is het pas, dat ik hier kwam wonen. Tijd vliegt, lijkt het wel. We krijgen een ritme, we raken op elkaar ingesteld. “Reken maar op een jaar” zei mijn nieuwe baasje, dan snappen we elkaar, dan kunnen we met elkaar lezen en schrijven.” Dat laatste betwijfel ik zeer want mijn lees- en…

  • Feestdagen

    Ik had mij er zo op verheugd, de feestdagen. Heerlijk eten, familie over de vloer en lange dagen niets doen en luieren. Maar ja, het liep net even anders. Baasje had de dagen voor kerst al vrij. Dus we slenterden in alle vroegte over het strand. Genietend van de rust en de stilte voordat de…

6 reacties

  1. Hello there, I discovered your site by the use of Google even as searching for a comparable
    matter, your site got here up, it looks great.
    I have bookmarked it in my google bookmarks.
    Hello there, simply was alert to your weblog through Google, and found that it’s truly informative.
    I’m gonna watch out for brussels. I’ll appreciate if you continue this in future.
    Lots of folks will probably be benefited out of
    your writing. Cheers!

  2. سلام و عرض ادب، خودم امروز هنگام گشتن در
    فضای وب با این وبسایت برخوردم و صادقانهبرام جالب بود.
    اطلاعاتش به‌دردبخور بود و به ندرت
    همچین وبسایتی ببینم. احساس می‌کنم برای
    کاربرای زیادی مفید باشه.
    اگه دنبال منبع معتبر هستن بد نیست برن ببینن.
    در مجموع خوشم اومد و احتمالا باز هم سر می‌زنم

    بطور خلاصه

    برای کاربرایی که درجستجو هستن

    شرط بندی

    درگیر هستن

    این سیستم آنلاین

    می‌تونه مناسب باشه

    انتخاب قابل قبولی باشه

    همچنین

    دامنه‌هایی مثل

    برند enfeјarοnline

    و

    sibbet محبوب

    محبوبیت دارن

    در نهایت

    رضایت داشتم

    و

    به احتمال قوی

    دوباره استفاده می‌کنم

    .

    my website :: پروژه دانشجویی (downloadspot.ir)

  3. With havin so much content and articles do you ever run into any problems of
    plagorism or copyright infringement? My site has a lot of completely unique content I’ve either written myself or outsourced but it looks like a lot of it is popping it up all over the internet without my permission. Do you know any techniques to help protect against content from being ripped off?
    I’d certainly appreciate it.

  4. When I initially commented I clicked the “Notify me when new comments are added” checkbox and now each time a comment is
    added I get three e-mails with the same comment. Is there
    any way you can remove people from that service? Appreciate it!

  5. I must thank you for the efforts you’ve put in writing this website.
    I am hoping to see the same high-grade blog posts from you
    later on as well. In fact, your creative writing abilities has encouraged me to get my
    own, personal website now 😉

Reacties zijn gesloten.